Wednesday, November 19, 2014

Stress adalah normal!

Ramai yang tidak tahu, stress adalah normal. Bayangkan hidup tanpa stress, nikmat hidup pasti berkurang. Bila kita berjaya atasi tekanan atau stress. Yes! Betapa hebatnya kita. Doa mengatasi stress yang begitu mudah dan pendek saya sertakan dibawah, Amalkan. InsyaAllah.

Sejak February 2014, Alhamdulillah, saya manfaatkan perjalanan saya dari Kulim ke Penang dengan mengamalkan pelbagai doa. Dah tak ada musik beralun di corong radio. Itu antara usaha saya yang termampu setakat ini. Pulang dari kerja, masih on radio! Kalah oleh nafsu disitu :-)


Islam menggalakkan kita berusaha seadanya. Asalkan halal dan tidak melanggar syarak, kita boleh berusaha dengan pelbagai cara lain. Di Shaklee, kami ada Vitamin B yang famous sebagai vitamin anti stress. Dalam bentuk pil berwarna kuning yang selalu buat pengguna suspen bila air kencing bertukar jadi kuning!

Kenapa B complex ni x berwarna pink??? Haha.Warna kuning pada vitamin B Complex ialah disebabkan vitamin B2 atau digelar Riboflavin. 

Bila air kencing bertukar menjadi kuning, Ia merupakan satu petanda bagus iaitu tubuh kita bertindakbalas dengan baik terhadap vitamin B tersebut. Jangan panik dan tak perlu risau lagi ye jika anda lihat urin tiba- tiba bertukar menjadi kuning...Apa yang anda perlu lakukan hanyalah minum air kosong dengan lebih banyak :-)



Antara vitamin yang terkandung dalam B Complex shaklee dan fungsinya:

•    B1, B2, B3, B6, biotin dan asid pantotenik membantu badan menukarkan protein, lemak dan karbohidrat kepada tenaga.*

•    Asid folik dan B12 membantu dalam pembentukan sel-sel darah merah di dalam tubuh.  Jumlah asid folik yang mencukupi dalam diet harian membantu mencegah kecacatan tiub neural bagi wanita yang merancang kehamilan sebelum konsepsi dan semasa 12 minggu tempoh kehamilan bagi dos harian sebanyak 400 mcg.*

Harga Jualan: RM 53.75 (120 biji)

Nak beli sendiri?

Klik link dibawah untuk pembelian secara online (kredit kad/ bank transfer).
Online Purchase

No comments:

Post a Comment