Thursday, November 20, 2014

Nak adik lagi!

InsyaAllah, saya dalam mode merancang kehamilan. Anak keempat dengan umur yang sudah 'agak lanjut' memang mencabar. Pengambilan pemakanan seimbang dan makanan tambahan sangat penting. Sudah tentu doa dipohon tak putus dari Ya Rabb. Kalau ada rezeki, permudahkan semua. Kalau dah tak ada rezeki, Alhamdulillah... mereka sudah cukup mengembirakan saya. Dengan karakter masing masing yang sangat berbeza. MasyaAllah...hebat kuasa tuhan.


Mendapat anak yang soleh adalah impian mana mana ibubapa. Pastinya seawal mungkin, sehingga peringkat persediaan hamil, pelbagai usaha boleh dilakukan. Banyak doa doa dan surah yang boleh diamalkan. Kena rajin, berusaha, yakin dan tawakkal. Petua amalan pemakanan pun memang sedia ada. Bukak google dan search sahaja. Antaranya ialah amalan makan kurma setiap hari. Anak anak InsyaAllah pintar dan penyabar.



Antara persediaan asas lain nak pregnant, biasanya lah kita akan ambil Asid Folik. Yup. penting untuk melindungi bayi dari kecacatan dalam sistem saraf atau kecacatan tiub neural seperti spina bifida. Mintak dijauhkan.Terutama pada 12 minggu pertama kehamilan, ketika otak dan sistem saraf bayi sedang terbentuk dan sedang berkembang pesat. 

Alhamdulillah, dalam BComplex Shaklee, terkandung asid folik. Setiap biji mengandungi 200mcg (Dos biasa yang disyorkan ialah 400mcg). Sementara saya belum pregnant, saya cuma mula amalkan B complex. Bonus anti stress! B Complex memberi kesan mengantuk pada saya. Selalunya saya ambil waktu malam. Tidur lena terus nanti. :-) Dengan harga yang berbaloi, tak rugi dapatkan satu.


Harga Jualan: RM 53.75 (120 biji)

Nak beli sendiri?

Klik link dibawah untuk pembelian secara online (kredit kad/ bank transfer).
Online Purchase

No comments:

Post a Comment